Wat gebeurt er als je een studieschuld niet aflost?

Deze vraag heeft betrekking op het 'oude' systeem, van rond 2010. Je hebt 15 jaar om een schuld af te lossen, met een aanlooptijd van 2 jaar. Na die 2 jaar gaan de maanden 'aftellen' en kun je kiezen hoeveel je per maand wilt aflossen. Je hebt dan 15x12 maanden om tijd om bijvoorbeeld 18.000 euro terug te betalen: zeg maar zo'n 100 euro per maand. Je kunt aanvragen om tijdelijk geen bedrag af te lossen. Wat gebeurt er als je dit 5 jaar lang uitstelt? Heb je dan nog 10 jaar over om je schuld terug te betalen en stijgt dan het maandbedrag naar 150 euro? Of blijft het gelijk en wordt de rest kwijtgescholden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Lenen
1.7K

Antwoorden (1)

Dan worden de maanden die je uitstelt opgeteld bij de oorspronkelijke 15 jaar,
En over die uitstelperiode moet je natuurlijk ook rente betalen.