Wat wordt er nu precies duurder met die tarieven van Trump?
ik begrijp niet hoe iets duurder word zeker aangezien ik niet kan bedenken welke producten nu precies uit Amerika komen? als ik bijv iets uit China bestel naar Nederland (EU-land) zit daar dan opeens ook tarieven op ? Of geldt dit nu echt alleen voor Amerikanen ?
Daarnaast worden producten in Amerika zelf duurder, door de importheffingen die Trump heeft ingevoerd. Aangezien deze heffingen op alle producten worden geheven, die vanuit bijna alle landen in de wereld worden geïmporteerd door de VS, werken deze heffingen door op een zeer groot deel van de producten, die Amerikaanse consumenten kopen. Want uiteindelijk betalen zij deze heffingen, en niet de landen van waaruit de goederen worden geïmporteerd. Als je dus zelf iets bestelt in Amerika, dan is de kans heel groot dat dat artikel aanzienlijk duurder is dan voor de importheffingen.
Persoonlijk zou ik een webshop als Amazon nu mijden, ook Amazon.nl. Veel verkopers op dat platform handelen vanuit de VS. Dit staat heel onduidelijk vermeld bij de artikelen, maar de meeste artikelen komen van buiten de EU, in tegenstelling tot Bol, waar de verkopers uit Nederland en België komen. Maar dit is mijn persoonlijke mening.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.