Waarmee verdient een bedrijf als Tripper haar geld, en waarom werken bedrijven mee aan de deals?

Ik zat te kijken op Tripper om met korting bij een restaurant te eten. Zij vragen per persoon ruim 10 euro minder dan het restaurant zelf.

Waar verdient dan Tripper haar geld mee? Hebben zij een deal met de restaurants waardoor ze het met korting kunnen aanbieden? Waarom zou een restaurant daaraan meewerken?

9 maanden geleden
in: Economie
1.8K
SimonV
9 maanden geleden
Tripper krijgt een percentage van de omzet.
Bedrijven werken mee omdat ze zo nieuwe klanten en meer omzet (met wat minder winst) binnenhalen. Zonder korting zou je er waarschijnlijk niet gegeten hebben.
tinus1969
9 maanden geleden
Extra omzet is bovendien interessant als die iig hoger is dan de marginale kosten (zoals het voedsel zelf). De vaste kosten (zoals huur) wordt dan uit de omzet vd andere gasten betaald.
tinus1969
9 maanden geleden
Verder zitten drankjes iha niet inbegrepen en juist daar zit vaak veel marge op. Goedkoop eten en veel drinken is commercieel heel interessant.

Geef als eerste antwoord