kan ik ergens veel bankbiljetten wisselen/ kopen uit Venezuela?

Ik zie op internet steeds een foto voorbij komen met een grote stapel Bolivars (valuta in Venezuela) zo is bijvoorbeeld $1,45 gelijk aan 9.500.000 Bolivars, oftewel een hele stapel geld. Ik ben zelf bezig met een kleine film maken en een stapel geld doet het daar erg goed in. Weet iemand toevallig iets of iemand waar ik de bolivar kan krijgen / kopen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Economie
6.4K
Reddie
5 jaar geleden
Heb je wel eens gehoord van het verschijnsel ''bank''? Of van grenswisselkantoor?
HannekeJanssen
5 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat het ivm de onrust in Venezuela op het moment moeilijker is dan anders. Houdt er ook rekening mee dat het geld ineens nog minder waard kan worden!
Antoni
5 jaar geleden
@HannekeJanssen, valt er dan veel te verliezen aan $ 1,45?
Antoni
5 jaar geleden
@BeauAngel, voor een grote stapel geld in een film hoeven alleen de zichtbare biljetten echt te lijken. De andere biljetten kunnen stukken krantenpapier zijn. Je hebt dus niet heel veel echte biljetten nodig om in een film stapels biljetten te laten zien.
Antoni
5 jaar geleden
@HannekeJanssen, als het Venezolaanse geld minder waard wordt, krijgt de vraagsteller (nóg) meer bankbiljetten voor zijn Westerse geld. Dat is precies zijn bedoeling! Hij wil stapels!

Antwoorden (2)

Bij het genswisselkantoor(GWK) op elkgroter treinstation. Kijk anders even op de website van het gwk voor een vestiging. Denk wel dat je ze even moet bestellen dat kan via de website dan kan je aangeven hoeveel en wanneer je ze wilt ophalen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Tuurlijk heb ik al zelf een beetje gekeken bij wisselkantoren! Alleen bij allemaal staat er wel het volgende 'Deze valuta is niet leverbaar/verhandelbaar' of enige vorm daarvan.
De Venezolaanse Bolivar is niet te koop in Nederland.