Hoe komt het dat arbeidskorting een heffingskorting is bij de loonbelasting?

Ik snap dat niet want als je inkomen hebt dan heb je toch meestal een arbeid?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Economie

Het beste antwoord

Er zijn genoeg inkomsten die iemand kan hebben zonder arbeid: een werkloosheids- of arbeidsongeschiktheidsuitkering, AOW of aanvullend pensioen, inkomsten uit sparen en beleggen, of bijvoorbeeld inkomsten door verhuur van een (vakantie)huis, boot, etcetera. Op deze inkomsten is de arbeidskorting niet van toepassing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Arbeidskorting
U heeft recht op de arbeidskorting als u loon, winst uit een onderneming of resultaat uit overige werkzaamheden hebt. De hoogte van deze heffingskorting is afhankelijk van de hoogte van uw inkomsten.

Als je te weinig verdient dan krijg je heffingskorting