Omdat je naar het gewicht vraagt, neem ik aan dat je de standaardgoudstaaf van 400 troy ounce bedoelt. Die weegt dus ongeveer 12,44 kg.
De huidige waarde van 1 kg goud is circa 30.000 euro; de standaardgoudstaaf is dus ongeveer 370.000 euro waard.
SimonV
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gouden baren of goud staven zijn een prima investering in fysiek goud vooral wanneer u grotere bedragen wilt investeren. In het algemeen zijn gouden baren iets goedkoper ten opzichte van gouden beleggingsmunten vanwege de lagere opslagmarge. Goudbaren zijn er in diverse gewichten. De meest verhandelde goudbaren hebben een gewicht van 50 gram, 100 gram, 250 gram, 500 gram en 1 kilogram. Een goudbaar heeft meestal een goudgehalte 99,9% (dit is gelijk aan 24 karaat). Alle goudbaren zijn voorzien van een goudmerk en een serienummer dat de echtheid en herkomst aantoont. De prijs van een goudbaar is direct gerelateerd aan de actuele goudprijs per gram.

Vanaf € 30.056,62 per kilo 24 karaat 99,9 %.