Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom sluiten de beurs en andere financiele instellingen uberhaupt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Economie
2.8K
ronron1212
10 jaar geleden
van wegen de werkdag iedereen gaat slapen en ze hoeven ook niet 24 uur open te zijn hebben ze weinig te doen als de meeste mensen slapen.
Cryofiel
10 jaar geleden
Op de beurs? Als de Amerikanen nog slapen, ben ik al lang wakker. De NYSE en de Nasdaq zouden dus open kunnen zijn tijdens de (Amerikaanse) nacht. Als wij al slapen, zijn de Amerikanen nog wakker. De beurzen van Frankfurt, Parijs, Amsterdam, Milaan enzovoort zouden dus open kunnen zijn tijdens de (Europese) nacht. Ik wil maar zeggen: ook al is het nacht, het is altijd wel ergens ter wereld dag, en op die plek zitten mensen die gewoon overdag in aandelen willen handelen.
ronron1212
10 jaar geleden
Zo kan je het zien op die werelddelen zijn dan ook de mensen wakker

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat bedrijven die met de beurs te maken hebben dat ook doen. Als je midden in de nacht op de beurs zou werken en je hebt iemand nodig dan slaapt hij. Ik denk niet dat je het leuk vind dat 's nachts je aandelen de helft minder waard zijn geworden omdat je sliep en niet te bereiken was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
De beurshandel is toch volledig geautomatiseerd? Denk aan HFT (high-frequency trading). Dat zijn computerprogramma's die binnen milliseconden (en dat is letterlijk!) aandelen kopen en verkopen. Daar komt echt geen mens aan te pas!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding