Wat is een goede boek over economie voor middelbare scholieren?

Ik ben momenteel 14jaar en zeer geïnteresseerd in economie maar ik vind het veel te simpel op school .Kent iemand boeken over de basis van economie voor 14-16 jarigen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Economie
1.2K

Antwoorden (2)

Ga gewoon een nivo hoger of een klas hoger of neem het boek economie voor dummies: http://www.bol.com/nl/p/economie-voor-dummies/1001004011249097/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De wereld, een gebruiksaanwijzing : globalisering voor beginners / Dirk Barrez, Evelien De Vlieger. [Roeselare] : Globe, 2004. ISBN 9054666358
Op jongeren gerichte informatie in woord en beeld over globalisering, politiek, economie, vrede en aanverwante onderwerpen. Aan de hand van foto’s, cartoons en kaartjes wordt daarover uitleg gegeven.

Maar wil je puur theorie over economie lezen, dan kan ik de boeken van Arnold Heertje aanbevelen. Te beginnen met "Economie in een notendop".