Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het nut van de fabricatiedatum die vermeld staat aan de binnenkant van een rol toiletpapier ?

Want... toiletpapier heeft geen houdbaarheidsdatum, noch is de oorsprong van het gerecycled papier van belang op vlak van volksgezondheid, veiligheid, traceerbaarheid etc.

(Ik woon in Belgie, en wij hebben hier dus toiletrollen met datums in, ik weet niet of dat in NL ook zo is....)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de sier???

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mogelijk is het een wettelijke verplichting om de fabricagedatum er op te zetten.
Heb hier even gekeken en in Nederland staat dat er ook op, maar het is geen fabricagedatum, maar de uiterste verkoopdatum V91026249 11 (9-10-2026)
Mogelijk staat er ook een code op, welke machine het is geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet enkel een datum, zelfs het uur staat erbij :
"13/11/2011 14:28"
In dit geval kan het dus geen vervaldatum zijn, heb de rollen pas gekocht :-) Rest enkel nog de oorspronkelijke vraag : wat is het nu daarvan... Groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo zie je maar, Belgïe en Nederland kan je niet zo maar samenvoegen, zelfs het W.C. papier geeft problemen.;-) Dus blijf ik met mijn eerdere deel van mijn antwoord, mogelijk een wettelijke verplichting en in het belang van de fabriek in geval van klachten.

Andere antwoorden (1)

Dan kunnen ze het traceren mocht er bij de fabricage iets fout zijn gegaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding