Een accountant (accomptant, rekenaar, rekenmeester) is iemand die beroepsmatig jaarrekeningen controleert, jaarrekeningen opmaakt of financiële administraties voert.

Een accountmanager is de intermediair tussen de klant en de organisatie die hij vertegenwoordigt. Hij moet er daarom voor zorgen dat de klant krijgt wat hij wil, en dat deze organisatie ook levert wat er is afgesproken.

Het is een totaal verschillend beroep. De eerstgenoemde is een soort boekhouder, de tweede een bemiddelaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een accountant verschaft zekerheid omtrent de juistheid van informatie, in het bijzondere informatie van financieel-economisch aard.
Een accountmanager is een relatiebeheerder. Dat kan op allerlei gebieden zijn en staat geheel los van de functie en titel van accountant.