Welke hbo opleiding sluit het beste aan bij de opleiding econometrie?

Het moet een economische opleiding zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie
1.2K

Antwoorden (2)

economie // wiskunde.

Persoonlijk denk ik meer wiskunde dan economie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste opleiding is bedrijfseconomie of accountancy, je krijgt economie met wiskunde maar nog niet zo moeilijk als op de universiteit. Op het hbo leer je complexe interest berekeningen maken, je leert de risico te berekenen bij bepaalde investeringen. Een advies, doe eerst hbo, kijk of je de finance kant op wil op econometrie. Econometrie is een hele lastige studie, vaak is het heel erg abstract, wat veel inzicht vergt