Hoe maak je van een staafdiagram ene cirkeldiagram?

Ik weet wel dat het iets met procenten uitrekenen is maar verder weet ik t ook niet haha.

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie
3.1K

Antwoorden (3)

Alle staven bij elkaar optellen, dat is 100%. Dan kun je uitrekenen hoeveel % 1 staaf is en er een cirkeldiagram van maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle staven bij elkaar zijn 100%.
Nu kun je 1% berekenen.
100 delen door 360 (graden) is 3.6
Dus elke 1% is 3,6 graden in je cirkel diagram. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een staafdiagram is de grafische weergave van de frequentieverdeling van data.
Een cirkeldiagram, schijfdiagram of taartdiagram is een grafiek ofwel diagram in de vorm van een cirkel, gebruikt om een verdeling van bepaalde gegevens op eenvoudige wijze weer te geven.
Bronnen: