Hoe kan het zo zijn dat bij inductiekooplaten de prijzen zo verschillend zijn? Soms betaal je ergens meer dan het dubbele voor hetzelfde app.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie

Antwoorden (3)

De ene plaat is de andere niet. Er kan verschil in kwaliteit zijn, verschil in vermogen, verschil in bediening, etc. Maar ook verschil in alleen de merknaam.
12 jaar geleden
Dat is nu eenmaal de concurrentie. Wie de beste kwaliteit levert aan de laagste prijs wint.
Je moet als consument uit je doppen kijken en je rechten kennen. Zoek op internet alvorens je wat koopt.
Hier onder staat al een link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak betaal je voor het merk. Er zijn maar een paar fabrieken die de inductiespoelen maken die in alle kookplaten worden gebruikt.

Bij heel veel spullen die we maar eens in de zoveel jaar kopen, gaan we toch al gauw af op een bekende merknaam zoals Miele, AEG, Siemens etc.
Want we kunnen zelf immers niet zien of objectief vaststellen wat de beste kwaliteit is. Zo'n merk is dan vaak ook nog eens twee keer zo duur, maar ja, dan denken we wel dat we daarvoor meer kwaliteit krijgen. Dat geeft ons vertrouwen om te kopen en dan zijn we weer voor vele jaren klaar.

En de genoemde merken? Die zorgen er wel voor dat ze bekend zijn en blijven. Geef ze eens ongelijk :-)