“Moonbirds” zijn een nieuwe non-fungible token (NFT).
Moonbirds is een collectie van 10.000 unieke plaatjes of tokens, zoals de beruchte CryptoPunks en de Bored Ape Yacht Club. Ditmaal gaat het om zogenaamde ‘pixel avatars’ van uiltjes.
DappRadar meldt dat een aantal Moonbirds ondertussen al zelfs voor 130 ETH of meer zijn verkocht, ter waarde van zo’n $400.000. Dat succes heeft echter ook een donkere kant. Het blijkt namelijk dat oplichters massaal toeslaan. Naar verluidt zijn op Twitter talloze geverifieerde accounts gehackt. De oplichters doen zich vervolgens voor alsof ze onderdeel zijn van het Moonbirds project om zo geld af te troggelen van argeloze slachtoffers.
Zie ook:
https://cryptonews.net/news/nft/5826905/
Elke Moonbirds NFT geeft leden toegang tot een exclusieve privé club terwijl de holders veel voordelen krijgen als ze hun NFT lang vast houden. Binnen het Moonbirds project wordt dit laatste nesting genoemd:
https://bouwjeonlinebusinessgids.nl/moonbirds-nft-de-hype-van-het-eerste-kwartaal-in-2022/
Toegevoegd op 04 mei 2022 10:47: tekst
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden
Moonbirds zijn in cryptocurrency gebaseerde tokens die worden uitgegeven op het Ethereum-platform. Het doel van Moonbird is om investeerders rendement te laten genieten van de snelgroeiende blockchain-industrie. Hoewel er nog geen definitief grootte- en prijskaartje is voor Moonbird, voorzien toekomstige schattingen dat het bedrijf een marktkapitalisatie van 25 miljoen dollar kan bereiken.
een jaar geleden
Moonbirds zijn inderdaad een nieuwe NFT (non fungible token). De NFT genaamd Moonbird heeft een collectie vol met gepixelde uiltjes. Moonbird is dus vergelijkbaar met de bekende Apes & Punks. De Moonbird collectie werd op 16 april 2022 gelanceerd. Tijdens de lancering werden de uiltjes voor 2,5 ETH gemint.

De lancering van Moonbird was tevens de meest succesvolle van het jaar. In de eerste twee dagen werd er een omzet geboekt van ruim 280 miljoen. Net als bij Apes wordt de waarde van een uiltje bepaald door verschillende zeldzame eigenschappen. Denk daarbij aan: de kleur, kroontjes en hoedjes.

Naast dat het super leuk is om een degelijke uiltje in bezit te hebben krijg je ook toegang tot een bepaalde club die vele voordelen kent. Gaande weg zullen er nog meer voordelen ontstaan voor de houders van deze NFT, dat misschien zelfs wordt gekoppeld met de echte wereld.
een jaar geleden