Teveel spaargeld (wat niet op kan gemaakt worden wegens toekomst) en nu gezeur over huur/zorgtoeslag.

Hoe kan ik dit het beste het geld ergens neerzetten zonder gezeur over mijn huur/zorgtoeslag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
7.2K

Antwoorden (7)

als je zelf over dat geld wilt beschikken wanneer jij dat wilt
dan is het antwoord kort en krachtig : dat kan niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij geld genoeg hebt om je huur te betalen en de premie voor je ziektenkosten dan moet je die betalen.
Dan is er geen 'gezeur' over zorg -en huurtoeslag maar heb je er gewoon geen recht op.

Je kan het in een oude sok onder je bed leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat er dus om dat dit geld pas nodig is over 10 jaar...alleen het wordt nu niet gebruikt ook niet voor zelf gebruik...het is pas echt over 10 jaar nodig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar je hebt het nu al, dus zal je iets ander moeten verzinnen voor over 10 jaar.
Met een flinke spaarpot heb je geen recht op de toeslagen, dat is toch ook logisch je bezit het geld, dus moet je er maar gebruik van maken, ook al zou je dat liever over 10 jaar pas doen.
Ik kan ook wel zeggen ik wil gaan sparen voor later,voor de studie van mijn kinderen ofzo, dus vind ik dat ik nu huurtoeslag moet krijgen anders kan ik niet sparen.
Helaas zo werkt het niet.
Als je zoveel spaargeld hebt dat er fiscaal een probleem gaat ontstaan voor de huur- en zorgtoeslag heb je wel heeeeeel erg veel spaargeld in box 3 staan. Dan zou ik zeggen: zeur niet en geniet van het feit dat je zo vreselijk veel geld hebt. Voordat je namelijk wegens je spaargeld gezeur hebt over huur- en zorgtoeslag moet je wel etterlijke tienduizenden euro's op je bankrekening hebben staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er om dat de belastingdienst niet weet dat je te veel vermogen hebt zodat je niet in aanmerking komt voor bv huurtoeslag. Zoals je weet heb je allerlei drempels waar je onder dient te blijven . Voor huurtoeslag en alleenstaande jonger dan 65 jaar is deze € 20.661,00.
Als je boven deze drempels komt zijn er een paar fraudieuse handelingen mogelijk:
* stop het in een oude sok.
* zet het geld op een andermans (spaar of deposito)rekening die je vertrouwd. Je zult hem wel de 1,2%/jaar moeten betalen waarvoor de belasting hem aanslaat. Beetje link maar het kan.
* als het om heel veel geld gaat zul je het buiten Europa moeten stallen, bv op een bank in de Bahamas.

Mijn voorstel is dat je het gewoon opgeeft, zodat ik en andere belastingbetalers niet jouw subsidies onnodig betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die recht hebben op huur en/of zorgtoeslag, hebben dit recht omdat ze weinig inkomen of vermogen hebben. In feite zorgt de staat voor zijn "minderbedeelden".
Als jij spaargeld hebt, dan heb je geen recht op die compensatie, omdat je zelf in staat bent je zorgpremie en/of je huur te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me wel voorstellen, dat je het zonde vindt, om je spaargeld op te maken, om zodoende de toeslagen niet mis te lopen. Dit terwijl je misschien in je omgeving wel mensen kent, die altijd met geld lopen te brassen, en vervolgens wel de toeslagen pakken.

Gaat er om dat het geld niet traceerbaar is. Een kluisje huren bij de bank is tegenwoordig moeilijk. Meeste banken bieden deze mogelijkheid namelijk niet meer.

Je kan zelf een kluis kopen of het geld thuis op een veilige plek verstoppen.

Risico is dan natuurlijk altijd aanwezig dat je het kwijt raakt bij inbraak of brand.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord. Dit is nog wel een overweging waard. Ik zal eens kijken bij mijn bank of dit ook mogelijk is. Thuis vind ik dat toch iets te link. En zoals je zei ik zie dat helaas om mij heen gebeuren en dat vind ik niet kunnen. Bedankt.
beatz, wat je ook kan doen. Is de belasting op een meer legale manier ontduiken. Verbouw je huis, koop een mooie auto, koop wat mooie diamanten ringen of gouden kettingen. Op die manier verdampt uw spaargeld als sneeuw voor de zon, heeft u 'recht' op zorgtoeslag en verkoop u over tien jaar de gouden kettingen weer. Tegen die tijd is de goudprijs waarschijnlijk nog gestegen ook dus verdient u er ook nog aan.