Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is deze munt zo duur?

De Koninklijke Nederlandse Munt biedt deze op Marktplaats aan voor 375 Euro, terwijl ik-em elders te koop zie voor een paar tientjes. Waarin zit dat verschil?

Picture for question
6 maanden geleden
in: Beleggen
Ikhebgeenidee
6 maanden geleden
Vraag en aanbod bepaalt de prijs. Een verkoper mag daarnaast vragen wat hij wil. Op marktplaats zag ik zo snel een andere, veel goedkopere. Maar dat is op een veilingsite. Daar is de getoonde prijs het startbod. En komen er nog veiling kosten over heen.
Thecis
6 maanden geleden
Daarbij denk ik niet dat de Koninklijke Nederlandse Munt een marktplaats account heeft. Weet je zeker dat dit niet een soort van oplichting is (oftewel dat je een veel te hoge prijs betaald)?
Vaughn
6 maanden geleden
De munt schijnt zeldzaam te zijn, dat is prijsbepalend.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Dit lijkt lijkt inderdaad het Marktplaatsaccount te zijn van De Nederlandse Munt. In de informatie van het account staat ook een link naar de officiële website. Daar wordt deze coincard voor 375 euro te koop aangeboden; dus hetzelfde bedrag als op Marktplaats. Op Marktplaats wordt deze coincard op dit moment alleen door De Nederlandse Munt en door Catawiki (voor 12 euro) te koop aangeboden. Maar dit is een veilingsite, dus de werkelijke verkoopprijs kan hoger zijn dan de 12 euro, die nu wordt geboden. Maar bij veilingen waarbij geen minimumbedrag is vastgesteld, zoals hier het geval lijkt te zijn, kan het bieden beginnen met hele lage bedragen.
De beschrijving van de coincard geeft aan dat deze is beschadigd (verbogen), wat de waarde vermindert. Catawiki geeft aan dat de geschatte waarde tussen de 220 en 250 euro ligt.
(Lees meer...)
6 maanden geleden
Amadea
6 maanden geleden
Maar wat is de verklaring voor de hoge verkoopprijs?
AnnBoo8146
6 maanden geleden
Het is de originele prijs van De Nederlandse Munt, de maker van de munt. Hoe daar de prijs wordt bepaald weet ik niet. Maar dit soort munten zijn verzamelobjecten, die voor verzamelaars meer waarde hebben dan het bedrag dat erop staat.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing