Waardoor is er vaak een groot koersverschil van de AEX in de ochtend?

Vandaag begon de koers op 560 en binnen een uur was die ongeveer 535 waarna het verval veel minder is. Hoe kan dat?

4 jaar geleden
in: Beleggen
3.3K

Antwoorden (1)

Handelaren handelen vooral het eerste uur van de dag, waardoor de markt nogal volatiel kan zijn. In de koersen wordt dan al het nieuws verwerkt van de afgelopen avond en nacht.
Daarom doet een groot deel van het wekelijkse volume zich in het eerste uur op maandag voor. Dan wordt al het nieuws van het weekend in de koersen verwerkt.
4 jaar geleden
paulus811
4 jaar geleden
Klopt. En voor iedereen die put opties heeft is het cashen. Een put optie die ik 4 dagen geleden voor 200 euro kocht heeft nu een koers van 8500, zo idioot gaat het er op dit moment aan toe.
erotisi
4 jaar geleden
Maar weet je ook waardoor de openingskoers vaak verschilt van de slotkoers van de vorige dag.
SimonV
4 jaar geleden
Zoals ik aangaf: na de slotkoers gebeurt er weer van alles. Al het nieuws van de afgelopen avond en nacht wordt in de openingskoers verwerkt, zoals ook de beurskoersen bijvoorbeeld de Dow Jones.
Zie bijvoorbeeld avondhandel Nederlandse aandelen:
https://www.beursgorilla.nl/koersen/nederlandse-aandelen-new-york.aspx