Zijn deze munten echt zilver?

Iemand wil mijn scooter overkopen.
Hij wil graag ruilen tegen 48 zilveren munten.
Het gaat om 48x Liberty One troy ounce 999 fine silver.

Ik weet dat er replica munten bestaan, maar is het te zien of deze echt of nep zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Beleggen
2.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik zou toch liever tegen echt geld doen, dan ben je zeker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of ze eerst laten taxeren door een deskundige.

Antwoorden (3)

Ja het is te zien of ze echt of nep zijn. En dan wel door een muntenhandelaar, niet zomaar van een foto. Ik zou die koper dus lekker zelf naar een handelaar laten gaan om het om te wisselen, zodat ik zelf dat probleem niet heb, Want wat doe je met die munten? In een laatje leggen? Kun je die scooter evengoed weggeven
10 jaar geleden
Deze zijn zeer waarschijnlijk echt. Aan de afbeelding is het niet te beoordelen. Ze heten: 1 oz Silver Buffalo Round .999 Fine.
Je vindt deze bijna niet als replica. Je kan controleren door het juiste gewicht (31,103 gr) te controleren op een nauwkeurige weegschaal en de afmetingen (diameter 32,2mm) tot op 0,1 nauwkeurig met een schuifmaat.
Als er veel replicas zouden zijn besteden ze daar veel aandacht aan. Als de afmetingen kloppen kan je er van uitgaan dat ze echt zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas deze zijn nep ,ze zien er te mooi uit om waar te zijn,geen echte zilverkleur het patina is er niet ze ogen als aluminumkleur , ik ben pas ook nog bedonderd met 13 valse munten maria theresia daalders en one dollars van america. uit 1780 en 1847 ,je kunt het zien aan kleur , aan gewicht op weegschaaltje laten wegen de echte moeten een bepaald gewicht hebben, dan nog het geluid, als je ze tegen elkaar aan tikt 2 munten maakt het dan een metaal geluid? of geluid van zilver( ping geluid!) en als je er een op een stenen vloer laat vallen of op een stuk metaal klinkt het dan zuiver als zilver??? tevens op de rand wordt daarop een tekst aangeduid? kijk voor vergelijk op Delcampenet op catawikiveilign en op E-bay tik dan de munt in gua naam e.d. er worden helaas in toerischtisch gebieden veel nagemaakte munten geproduceerd. o.a. in thailand,in Srilanka en in bulgarije hier vooral oude griekse en romeinse munten en in Srilanka VOC munten (die wel echt zijn vaak omdat namaken duurder is dan de echte verkopen) en dergelijke en in thailand vooral amerikaanse munten ,vooral dollars morgan dollar libertydollar e.d.ik vermoed dat deze uit thailand komen, tevens hoe duur is je scooter? waarde ervan????? laat de verkoper eens een munt aanbieden bij de taxateur in munten en dan met een keihard bewijs van echtheid komen. daarnaast moet je ook de waarde van de munten nagaan wat zijn ze per stuk waard indien ze wel echt blijken te zijn?