Hoe veilig is sparen/beleggen bij Robeco ?

Ik heb €10.000 gespaard en dit zou ik graag op een beleggers rekening zetten bij Robeco.

Ik heb al een Robeco one rekening waar €1000 op staat en dit is een offensieve rekening met een rendement van 9% (mochten ze dat halen)

Kan iemand mij vertellen hoe veilig het is om er €10.000 naar over te maken? Of waarom ik dit juist niet zou moeten doen.

Op hun site kan ik niks vinden over de risico's en hun beantwoorden mijn vragen natuurlijk in hun voordeel.

Is er iemand die daar ook een rekening heeft?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Beleggen
2.2K

Antwoorden (2)

Als belegger draag jij de verantwoordelijkheid voor het risico van de belegging.

Dat dit via hun beleggersrekening gaat wil niet zeggen dat zij garanties geven of verantwoording dragen voor het risico van beleggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Robeco is een degelijk bedrijf, dat niet zomaar met de noorderzon zal vertrekken. De waarde van aandelen (of een andere onderliggende waarde) kan fluctueren, en zelfs zomaar voor pakweg 60% instorten. Persoonlijk verwacht ik dat de KANS dat ze 9% halen wel aanwezig, maar er is dus ook die kans van een veel groter verlies.
Los daarvan zou ik niet Robeco adviseren. Ze doen het altijd slechter dan dat je belegt in een (beurs-)index, omdat ze tussen 1 en 2% beheerkosten per jaar rekenen.
Probleem is dat spaargeld op de bank ook niet veilig is. Als de nood te hoog wordt voor de overheid komt er een eenmalige belasting op spaargeld van mogelijk wel 50%. Alle voorbereidingen zijn getroffen.
Als je je geld voor langere tijd niet nodig hebt, overweeg dan om een maar gouden of zilveren munten te kopen. De prijs daarvan staat nu belachelijk laag. Wel goed zoeken op internet naar de scherpste aanbieding, want tussen de aanbieders zijn er flinke verschillen.