Ik kan in Venezuela op de zwarte markt valuta 3 keer zoveel krijgen voor mijn Euro, dit is dus in principe winst kan dit zomaar of zit er iets achter?

Ik verblijf nu momenteel in Venezuela , door Chavez de president die alle Bolivares (Venezolaans Valuta) binnen het land wilt houden is er te kort aan vreemde valuta. Een kennis met een eigen bedrijf geeft mij voor 1 Euro 18 Bolivares dus 1;18 terwijl de originele valuta 1 euro 6 bolivares is,dit is gunstig voor verblijfsuitgaven etc. Mijn vraag is ook dus als ik bijv 1000 euro omwissel in 18.000 Bolivares en het omwissel in NL naar Euros dus :6 is 3000 Euro en dan nog kosten voorhet wisselen die kunnen niet al te veel bedragen. Aangezien het echt het 3 dubbele is en boven de 1000enden euro's kan worden gewisseld vraag ik me af of ik niet tegen iets aan loop in principe heb ik winst alleen vraag me af of er niets achter zit kwa regelement ben namelijk nog minderjarig. Het totaal plaatje klopt in ieder geval wel , de meneer van de zaak vertelde me dat het komt door de gesloten economie en er is crisis de inflatie is gedaald. Ik ben hier nog een paar weken op vakantie bij familie maar kom er niet vaak en geloof ook niet dat dit over enkele jaren zo gunstig zou blijven vandaar graag wat uitleg hierover en tips. Groetjes Juan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Beleggen
2.1K

Antwoorden (3)

Ik weet het niet wat de stand van de zaken is in Venezuela maar dat gewoon te mooi om waar te zijn. Het zou me niet verbazen als het om.nep/fals geld gaat. Als ik jou was zou ik eerst 50 of 100 € inwisselen en dan naar de bank gaan en checken of het geld nep is maar het is niog steed een hele grote gok wat je doet. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Het is ook mogelijk dat de vraagsteller biljetten terugontvangt, die vroeger wel werden gebruikt om te betalen, maar inmiddels niet meer geldig zijn.
Zoals bovenstaand antwoord vermeld eerst controleren of het om echt geld gaat. Maar zoals je zegt krijgen ze dit geld op de zwarte markt. Vermoedelijk is dit een bende die van hun zwart geld af moet en de euro is een makkelijker betaalmiddel om in drugs te handelen bijvoorbeeld. Ze kiezen er dan ook voor om geen sporen achter te laten dat ze wel doen bij het wisselen bij een bank.
Voor jou niet echt een gevaar. In Nederland zou dit echter wel onder heling vallen ik weet niet hoe deze wetgeving er tegen aan kijkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het om echt geld gaat (dat is het eerste wat je moet controleren als iets te mooi klinkt om waar te zijn), zal er voor jouw persoonlijk alleen maar voordeel aan zitten. Meer geld voor je euro.
De nadelen zijn voor de Venezolaanse bevolking en uiteindelijk de hele wereld : door dit soort acties, devalueert hun eigen geld als ook de dollar.
Blijkbaar willen ze liever harde euro's hebben, zijn die schaars, en betalen ze er dus bovenmatig veel voor, omdat ze met euro's kunnen wat ze met dollars niet kunnen. De effecten daarvan op de waarde van het geld, zal ze een zorg zijn; die merk je toch pas op de lange termijn.

Je bent dus eigenlijk bezig boeven te helpen de economie verder kapot te maken. Niet op heel grote schaal, maar toch. Het is een sneeuwbaleffect. Aan jou de keus of je gaat voor je eigen winst of je principes.