Als je via een tussenpersoon een polis afsluit bij Brand new day, krijgt die tussenpersoon hiervoor dan geld?

Volgens mijn gegevens houdt Brand new Day 0,5 procent kosten in. Nu wil een tussenpersoon deze polis voor mij afsluiten, maar wat vangt deze ervoor?
Als ik zijn verhaal mag geloven zijn er geen extra kosten, maar waarom zou hij dit doen?

Toegevoegd na 6 dagen:
Nog even een update voor mensen die hier ook mee te maken krijgen.
Het léék een gratis advies maar dat was het zeer zeker niet. Mijn scepsis en achterdocht waren dus terecht.

De adviseur heb ik in het tweede gesprek expliciet gevraagd wat de kosten waren. Hij antwoordde dat hij mij dat toch al had laten zien, en dat het €750,00 was. Daar heeft hij dus beslist niet over gerept. Logisch misschien, anders is er geen kip die zo'n verzekering bij hem afsluit. ;-(
Hij had het inderdaad als kosten willen opvoeren en het zou dan verrekend worden met de afkoop van m'n andere polis, zodat ik het niet zou 'merken'.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
1.3K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (1)

De verzekering betaald je tussenpersoon geld voor de polis. Dat is zijn werk polissen afsluiten en daar geld voor krijgen. Dus je betaald in de premie zijn verdiensten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, maar ook als je niet via een tussenpersoon de polis afsluit betaal je mee aan de premie van tussenpersonen.
In de woorden van Brandnewday aan tussenpersonen: "Omdat het mogelijk is de advieskosten met de eerste storting of overboeking van uw klant te verrekenen, bespaart u tijd die u beter kunt gebruiken om uw klanten te adviseren. Bovendien wordt uw advies voor veel klanten toegankelijker omdat zij uw advieskosten niet direct uit hun eigen portemonnee hoeven te betalen. Makkelijk voor u én uw klant." Jij betaalt dus niet direct aan de adviseur, maar indirect zit de fee natuurlijk wel in je premie verwerkt.