Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Graag had ik een online spaarrekening geopend bij een andere bank dan ik nu ben. Doe ik dit best op het einde van het jaar nog of begin volgend jaar?

Ben ik mijn getrouwheidspremie van de andere bank dan kwijt voor dit jaar? Is de getrouwheidspremie belangrijker dan de basisrente? Wat is een goede rente?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je voor de jaarwisseling naar een andere bank gaat, ben je de getrouwheidspremie voor dat jaar kwijt. Er wordt namelijk gekeken naar 12 volle kallendermaanden, die je dan dus niet bereikt.

De getrouwheidspremie komt bovenop de basisrente, dus de getrouwheidspremie is niet belangrijker dan de basisrente. Daarom denk ik dat je het beste na de jaarwisseling (per 1 januari?) kunt overstappen naar de online spaarrekening.

Toegevoegd na 1 minuut:
In bron 2 lees ik nu dat er ook getrouwheidspremies zijn die hoger liggen dan de basisrente. Het is dan dus nog voordeliger te wachten tot na de jaarwisseling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je bedoeld dus een nieuwe rekening bij een andere bank onder opzegging van je huidige spaarrekenig? in dat geval ben je de getrouwheidspremie kwijt.

open een nieuwe spaarrekening bij aan andere bank en als je de getrouwheidspremie op je huidige spaarrekening hebt ontvangen hef je die rekening op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding