An sich maakt dat niet veel uit. Wel is eht zo dat je voor goudbaren zeer veel geld kwijt bent en je slecht een klein deel kan verkopen. Als je munten neemt met alleen een goudwaarde, kan e die eigenlijk net ze goed nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een baar goud bevat veel meer goud dan een gouden munt, maar als het om hetzelfde gewicht gaat zijn er een aantal voordelen en nadelen voor gouden munten zoals de Krugerrand.

Het voordeel is dat ze makkelijker te verhandelen zijn.

Het nadeel is dat er voor de munt een kleine muntslag wordt betaald bovenop de goudprijs en dat de waarde van de munt ook een beetje wordt bepaald door de staat van de munt. Ook moet je zeker weten dat de munt wel echt is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op dit moment zijn zowel gouden munten als baar goud best lastig te verkrijgen en de prijs is hoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zilveren munten zijn goedkoper, ik heb eerst goud gekocht en nu zilver, vin dgoud een beetje aan de hoge kant. een goed bedrijf is onder andere Doijer en Kalff www.doijerkalff.nl. Een uitgebreide site en live koersen.