Wat is veiliger? Aandelen houden met risico of op de spaarrekening zetten??? (zie uitleg)

Ik heb aandelen (niet zo héél veel) en daar zit nu een leuk bedragje aan. Ergens in oktober/november ga ik die aandelen nodig hebben. Maar wat is veiliger? De aandelen houden, en hopen dat ze niet gigantisch zakken? Of de aandelen verkopen en het geld op mijn spaarrekening zetten? De aandelen zijn van een fonds van een bank zelf. Ik weet niet of dat iets uit maakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt aan allemaal verschillende factoren of je ze moet houden of moet verkopen. Waarin heb je aandelen en wat weet je zelf over de toekomst van het bedrijf/organisatie etc.? Daar is nu niet echt een duidelijk antwoord op te geven. Je weet natuurlijk nooit wat er met aandelen gaan gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh. Je zegt zelf al dat aan de aandelen een risico kleeft. En dan vraag je wat veiliger is?
Nou de optie zonder risico lijkt me 't veiligst toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
j0ve, Je hebt kans dat de aandelen zakken ja..maar je hebt ook kans dat deze stijgen ;) Krekatos, ik weet er zelf niet veel over, het is de ING..En ik heb ze in een fonds van hun.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ytje, dat doet er niet toe voor de vraag. het gaat om het risico dat ze zakken. Dus het is de minst veilige optie.

Het beste antwoord

Verkopen en op je spaarrekening zetten is inderdaad iets veiliger, vooral omdat je ze op korte termijn nodig hebt en de economische toestand nogal onzeker is. Maar houd er rekening mee dat de bank bij verkoop ook weer kosten in rekening brengt zodat er van je rente niet veel overblijft.
Dat zal over die paar maanden toch erg weinig zijn. Gezien de markt (AEX) weer een beetje in de lift zit nu de Amerikanen een besluit over het 'schuldenplafond' hebben genomen, kan je ze net zo goed laten staan tot je ze echt nodig hebt. Misschien zijn ze tegen oktober weer opgewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Halen ze alleen geld van mn rente af? Rente is namelijk iets van 60 euro..dus dat mogen ze hebben. Over halen ze ook iets van het aandeel bedrag af?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
60 euro moet 16 euro zijn

Andere antwoorden (2)

Op de spaarrekening is sowieso veiliger en dan krijg je er nog wat rente over, met aandelen heb je altijd kans dat het zakt en met de discussie over Griekenland worden de aandelen van banken er niet beter op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohja, daar had ik nog niet aan gedacht ! Bedankt ;) !
Van winst nemen is niemand armer geworden en de beurs is twijfelachtig nu. Het kan altijd zomaar verkeerd gaan...
Zie maar met 9-11 en de schuldencrisis en kredietcrisis.
Zeker als je het geld nodig hebt zou ik het verkopen, want er is veel risico in de markt...
Groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt !