Als ik een jongerenrekening open bij ABN amro wat verdien ik er aan? Heb ik hier voordeel of nadeel bij? en waarom is het voordelig voor de bank?

Kan iemand mij dit systeem uitleggen? Verdien ik hier geld mee of raak ik wat van mijn geld kwijt? Ik wil een spaarrekening openen.. Rente bij ABN= 1.8%
Zijn er banken waarbij ik meer rente krijg dan bij de ABN AMRO bijv.
SNS, Rabo bank, ING, asn, ?? Kan iemand My Plzz helpen??!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
1.3K

Antwoorden (4)

Als je 100 euro op 1 januari op de bank zet, heb je na 1 jaar rente. Dat is bij elke bank anders. We nemen 1 procent als voorbeeld.

100 + 1% = 101.

Nu heb jij 1 euro winst gemaakt over het geld dat je hebt gespaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je verdient niet echt iets met geld op je rekening zetten. Als je rood staat betaal je rente en de rente is tegenwoordig zo belachelijk laag, dat je alleen je geld op de bank zet omdat het daar in principe veiliger staat.
Je raakt je spaargeld niet kwijt, tenzij je gaat beleggen. Daar ben je nog te jong voor denk ik gezien het soort rekening dat je wilt openen.
Wil je echt geld verdienen dan zul je moeten gaan werken.
Hierbij stuur ik je ook een link naar een vergelijksite voor spaarrentes.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, vroeger verdiende je nog wat aan geld op de rekening zetten, nu stelt dat niets meer voor. Soms komt het zelfs voor dat er bijna geen voordeel is om geld op een spaarrekening te zetten in plaats van een betaalrekening, omdat de rentes zoveel niet verschillen. Het wordt pas echt interessant als je veeeel geld hebt :P
Je krijgt om te beginnen 2% rente op je spaarrekening. Het is dus overbodig om daarnaast een spaarrekening te openen van 1.8% rente. Verder krijg je een kadootje. Dat kado verschilt per kwartaal.
Je rekening is tot je 18e gratis. Na je 18e ben je verplicht deze om te zetten in een privérekening die 2.75 per maand kost!
Als je slim bent neem je de asn bank. Daar krijg je 1%rente op je betaalrekening en 2.5% op je spaarrekening. Bovendien is daar de jongeren rekening tot 25e gratis, en investeren ze alleen maar in goeie en duurzame eerlijke doelen.
Daarna ben je ook goedkoper daar uit, want na je 25e kost deze rekening maar 1.50 per maand. Veel voordeliger dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt die 2% rente van de bank waar je je spaarrekening geopend hebt, over het saldo wat er op die rekening staat.
Momenteel heeft de ABN AMRO een actie op jongerenrekeningen. Als je zo'n rekening opent (ik geloof de eurorekening oid) krijg je 20 euro van de bank als je daar eerst zelf 20 euro op stort.
Als je gaat studeren en laat je stufi hierop binnenkomen, ontvang je zelfs 40 euro van de bank.

Dit is dus snel verdiend.
Er zitten verder geen adders onder t gras, behalve dat je de rekening actief moet gaan gebruiken. (pas activeren enzo).

Voor de bank is dit voordelig omdat zij graag nieuwe klanten willen hebben, studenten en jongeren zijn een interessante doelgroep, ze gaan nog sparen, later misschien verzekeringen afsluiten of een hypotheek nemen.

Bij de jongerenrekening krijg je ook nog een beetje rente over de betaalrekening, dit is bij de "volwassen"variant niet het geval.

Er zijn inderdaad banken die meer rente geven, zoals Royal bank of Scotland, deze valt niet onder het nederlands depositogarantiestelsel. Dat betekent dat als deze bank omvalt, je van de nederlandse staat geen compensatie krijgt voor het geld dat je daar onder gebracht hebt.

De vermogensspaarrekening van ABN AMRO geeft overigens 2,6%

Vaak is het heel makkelijk ook te sparen bij de bank waar je ook je betaalrekening hebt, dat gaat sneller met het overboeken van je geld.