Bij welke bank en dan wat voor rekening kan ik het beste spaargeld zetten?

Waar ktikg je de meeste rente? Het gaat om erg veel geld..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*krijg
Kimath
12 jaar geleden
Stort maar op mijn rekening ;)
Ik zal er goed voor zorgen hoor.

Antwoorden (6)

De internetspaarrekening van Bankofscotland heeft momenteel 2.75% rente.En kosteloos storten en opnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en geen garantie van De Nederlandse Bank en een lagere en moeilijkere buitenlandse garantieregeling.
Bij de Nederlandse Leaseplanbank krijg je deze maand 2,98 % (mei idem).
Nadeel is dat die momenteel geen nieuwe spaarders aanneemt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@hajete Bankofscotland valt onder het nederlandse garantiestelsel.Daar heb ik zelf voor naar de bank gebeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bank of scotland valt onder het Britse garantiestelsel
staat specifiek vermeld op hun website http://www.bankofscotland.nl/nl/Sparen/Sparen-Garantie.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt maar ik bedoelde eigenlijk dat de voorwaarden gelijk zijn aan die van de nederlandse. Je hebt ook de garantie tot 100.000 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werk, je moet niet "bij de duivel te biecht gaan".
De garantie is de helft van de Nederlandse instellingen plus problemen als je in het buitenland je recht wilt halen.
Tel uit je "winst".
Garantie en veiligheid
Bank of Scotland is lid van de Nederlandse Vereniging van Banken en van Thuiswinkel Waarborg. In Nederland staat Bank of Scotland onder toezicht van De Nederlandsche Bank en de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Bank of Scotland is sinds 2009 onderdeel van Lloyds Banking Group, de grootste spaar- en hypotheekbank van het Verenigd Koninkrijk. Voor de ingelegde spaargelden is het Britse depositogarantiestelsel van toepassing. Hierdoor is de spaarrekening tot een bedrag van € 50.000,- verzekerd. Het belangrijkste nadeel dat wij zien is dat de Bank niet valt onder het Nederlandse garantiestelsel, maar onder het Britse. Dat betekent dat men in geval van calamiteiten moet aansluiten in een rij van gedupeerden in het Verenigd Koninkrijk. In het recente verleden heeft De Nederlandsche Bank ook gefaciliteerd bij buitenlandse problemen en Groot Brittannië is een heel wat grotere economie dan de IJslandse destijds, dus dat schept iets meer vertrouwen. Wel blijven wij het verstandig vinden om altijd rekening te houden met de geldende garantiegrens en nooit het gehele spaartegoed op één rekening te zetten, maar het te spreiden over meerdere rekeningen bij verschillende instellingen.
voor info over en vergelijken van spaarrekeningen zie de bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal een groei spaarrekening aanvragen, 1 jaar je geld vast en daarna mag je vrij opnemen en elk jaar stijgt de rente.
12 jaar geleden
Het is belangrijk om niet alleen naar de hoogste rente te kijken maar ook naar zekerheden. Denk aan het icesave drama. Neem genoegen met een paar tiende minder en slaap lekker. Ik weet niet wat jij veel geld vindt maar boven de 50.000,- zou ik het risico verdelen over meerdere banken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas vermeld je niet om hoeveel geld het gaat. "Erg veel geld" is relatief, en voor de een is 1000 Euro veel geld, en voor de ander is een miljoen pas veel.

Als het echt om een heel groot bedrag gaat, b.v. 5 ton, dan kan het interessant zijn om te onderhandelen met banken. Iedere bank nodigt graag iemand uit op de koffie, die met 500.000 Euro aan komt zetten.

Wil je echt op safe spelen, dan is het eigenlijk niet zo verstandig, om, als het inderdaad om zo'n groot bedrag gaat, het op één bank te stallen, want je zit met een garantiestelsel, dat maximaal 100.000 vergoedt per persoon per bank. Dan wordt het dus toch spreiden. Vind je ergens een hoge rente, kijk dan ook goed naar het garantiestelsel. Bij Bank of Scotland wordt dat niet door de Nederlandse Staat gegarandeerd.

Ook kun je overwegen je geld voor langere tijd vast te zetten, als je het toch voorlopig niet nodig hebt. Meestal geeft dat meer rente. 10 jaar vast levert toch al gauw ruim 4% op, en 20 jaar zelfs 5%. En er zijn tegenwoordig klimspaarrekeningen die lijken op deposito (dus vastzetten voor 1 of meerdere jaren) maar dan toch tussentijds bij je geld kunt komen. B.v. Frieslandbank, SNS en Garantibank.

Al naar gelang de uiteindelijke bestemming van al dat geld, zou je ook kunnen overwegen, om niet te sparen maar te beleggen. Dat kan meer opbrengen maar ook minder. Als je die gok aandurft, kan dat een optie zijn.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zal nu even niet voor zo lang wegzetten rente gaat nog verder stijgen en dus ook uiteindelijk de deposito,s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij denkt dat de rente nog verder gaat stijgen, dan is het inderdaad niet verstandig om je geld lang vast te zetten. Maar het vervelende is dat dat toch een gokje blijft. Want niemand kan de hoogte van de rente voorspellen, en ook de trend niet. Het is net zoals met aandelenkoersen; het blijft gokken. Daarom is die klimspaarrekening nog niet zo gek. Je kunt eruit stappen als de rente opeens sterk stijgt.
Pas op en stort niet op achtergestelde rekeningen of achtergestelde deposito's.
Die geven een veel hogere rente omdat je daar een hoger risico loopt maar daarvoor geldt dan ook de garantie van de Nederlandsche Bank niet.
Zie de ervaringen van spaarders met achtergestelde deposito DSB.
Het hangt voor de keuze ook af hoe lang je het geld niet nodig hebt.