graag wil ik de opleiding Stewardes gaan doen de kosten zijn€13280,00 van de studiefinanciering krijg€5.545 p.j zoveel heeft me vader niet wat nu

Ik kom uit een arm gezin om zo te zeggen mijn moeder is weggelopen en mijn vader heeft 2 kinderen van de 3 nog te onderhouden en zijn koophuis .
Mijn droom die ik graag zou willen volgen kan niet omdat het te duur is.
En ik vroeg me af of er fondsen zijn of andere dingen waar ik recht op heb als je opleiding te duur voor je is.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
8.7K

Antwoorden (7)

Je kan lenen naast je studiefinanciering, maar dat moet je natuurlijk vroeg of laat weer terug betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf bezig geweest met beurzen maar ben geen 1 tegen gekomen voor jouw toekomstdroom. Misschien kun je verscheidene luchtvaartmaatschappij benaderen met jouw droom, en met de vraag of zij misschien in jou willen investeren in ruil voor de belofte dat jij bij hun blijf werken oid, misschien wel dat je, nadat je je studie af heb gerond de kosten die zij aan jou hadden terugbetaald door bij ze te werken voor maar een gedeeltelijke loon? Niet geprobeerd is altijd mis! En anders is een lening bij de duo inderdaad je enige optie, heb ik ook moeten doen, maar met terugbetalen zijn ze vrij flexibel. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt inderdaad van die superdure opleidingen tot stewardess, maar dat hoeft helemaal niet. Weggegooid geld. Niet doen!!

Ik denk dat je nog erg jong bent. Wacht een paar jaar, ga eerst wat anders doen en solliciteer dan bij de KLM. Die geeft een interne opleiding en dat kost haast niks. De eisen zijn erg streng, je moet supergemotiveerd zijn en bereid zij hard te leren. Je moet goed engels spreken.
Die opleiding is een paar weken (ik dacht 7). Je moet alle examens halen. Elk (halve?) jaar zijn er herhaalexamens.
De KLM wil niet te jonge meisjes, omdat het een zwaar beroep is met veel verantwoordelijkheid.

Ik weet er niet het fijne van, maar mijn zus heeft het ook gedaan 2,5 jaar geleden. Zij was toen 53 jaar.
Bij de KLM kun je terecht tot 55 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt waar, tot 55 jaar?
Verdorie, dat had ik eerder moeten weten.
ronron1212
13 jaar geleden
+ heel goed antwoord. Die particuliere opleidingen zijn allemaal onzin. Zijn helemaal niet in samen werking met de luchtvaart
Privé opleidingen zijn echt weggegooid geld. Zorg voor een goede basis. Luchtvaarmaatschappijen verlangen minimaal een MBO opleiding met minimaal Engels en Frans / Spaans is een pre. Er is in Hoofddorp een ROC met een opleiding stewardess. Valt binnen de normale schoolkosten. Is Hoofddorp te ver, volg dan een opleiding verzorgende beroepen met eerder genoemde vakken bij jou in de buurt.

Schrijf je in bij een uitzendbureau op Schiphol. Via een zaterdag/vakantie baantje op Schiphol ben je dicht bij t vuur en kan je via 'netwerken' je naar binnen werken.

Ohja, heb je ietsje meer dan confectiemaatje 36, kleiner dan 1.50 of langer dan 1.80 dan maak je, helaas, weinig kans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je aan dat bedrag voor een opleiding??
Er zijn zelfs opleidingen waar je geld toe krijgt......
als je wordt aangenomen.

Voorbeeld:
Transavia heeft de leeftijdeisen voor stewards en stewardessen verlaagd, van 21 jaar naar 18 jaar! (Ik weet niet of dat zo verstandig is, want je moet toch wel een behoorlijke mensenkennis/levenservaring hebben, maar ja wie ben ik? ;)

Hier vind je de nieuwe aanname-eisen: je moet 18 jaar of ouder zijn en een lengte hebben tussen de 1.60m en 1.90m, als je een bril of contactlenzen draagt een sterkte hebben tussen -5 en +5, een MBO werk- en denkniveau hebben, goed Engels spreken, min. 7 maanden beschikbaar zijn (je kan geen vakantie opnemen tijdens de zomermaanden), zowel overdag als ‘s nachts binnen één uur op Schiphol aanwezig kunnen zijn (en, afhankelijk van woonplaats, binnen één uur op Rotterdam Airport), heb je geen bezwaar tegen een evt. verblijf in het buitenland (maximaal drie weken) en tegen nevenactiviteiten gerelateerd aan je functie, en ben je ook nog in het bezit van een zwemdiploma en heb je geen zichtbare tatoeages en/of piercings? Kijk dan voor een sollicitatieformulier hier. Succes!

http://stewardess.blogo.nl/2006/11/07/stewardess-worden-bij-transavia/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De opleiding die je wilt doen kan je het best doen op het Deltion college in Zwolle. Die staan hoog aangeschreven en als je daar je diploma haalt heb je ook werkgarantie. De kosten zijn ook binnen je budget en als je 16 of 17 bent kun je nog aanspraak maken op speciale vergoedingen en kortingen. Lees anders even op deze site http://www.deltion.nl/jongeren-onderwijs/opleidingen/studiegroepen/studierichtingen/opleidingen/opleiding/201/12587/luchtvaartdienstverlener en misschien is je droom dan toch dichterbij dan je dacht :-) heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hai..nooit maar dan ook nooit een opleiding tot stewardess gaan doen..het heeft geen enkele zin en is weggegooid geld.
Je moet solliciteren bij de maatschappijen zelf en daar krijg je intern een opleiding. Met een opleiding buiten zo'n maatschappij kom je nergens. Je krijgt ook geen enkele voorrang of wat dan ook.
Zorg dat je je MBO 4 afgerond hebt en heel goed Engels spreekt..

Succes..

(ik ben stewardess geworden op mijn 38e)