Hoe zit het met BTW en andere verplichte waarden bij verkoop van een digitaal product aan het buitenland?

Ik ben beginnende ondernemer en ontwikkel productverpakkingen en designs voor klanten die hun eigen merk willen starten. Nu heb ik via mijn vorige werkgever een klant uit Gibraltar te pakken gekregen die een zeer grote opdracht heeft geplaatst. Na veel bellen, opzetjes sturen en goedkeuringen kan ik aan de slag voor deze beste man. Echter weet ik niet hoe het zit met BTW, of andere verplichte waarde buiten het uurtarief. Het betreft enkel digitale designs. Hoe zit dat?

7 maanden geleden

Antwoorden (1)

Je hoeft geen BTW te berekenen.
Toegevoegd op 25 oktober 2023 05:27: bron
7 maanden geleden
tinus1969
7 maanden geleden
Om de een of andere reden lukt een bron toevoegen niet https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/zakendoen_buiten_de_eu/btw_berekenen/btw_berekenen_bij_export_van_goederen_naar_niet_eu_landen/btw_berekenen_bij_het_uitvoeren_naar_niet_eu_landen#:~:text=Wanneer%20u%20goederen%20uitvoert%20naar,wel%20de%20uitvoer%20kunnen%20aantonen.
SimonV
7 maanden geleden
Bron is waarschijnlijk te lang.
:~:text etc. kun je weglaten.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/zakendoen_buiten_de_eu/btw_berekenen/btw_berekenen_bij_export_van_goederen_naar_niet_eu_landen/btw_berekenen_bij_het_uitvoeren_naar_niet_eu_landen#