Wat is een zzp legitimatie?

ik werk als een zzp'er en wil voor een opdrachtgever werken maar die willen een zzp legitimatie nummer en een einddatum.

nu is mijn vraag van wat is het precies en waar vindt ik die informatie

een jaar geleden
2.2K
ronron1212
een jaar geleden
Nooit van gehoord wel een inschrijving bewijs KvK
tinus1969
een jaar geleden
Nederland of Vlaanderen?
PeskyBird
een jaar geleden
@tinus1969 in Nederland
tinus1969
een jaar geleden
Wil je opdrachtgever soms een var verklaring?
PeskyBird
een jaar geleden
Wat is een var verklaring??
Antoni
een jaar geleden
@PeskyBird, waarschijnlijk wordt een gewone legitimatie met een standaard legitimatiebewijs, dus een paspoort of een rijbewijs, bedoeld. Daarop vind je een nummer en de einddatum van de geldigheid. Overigens mag de opdrachtgever van jouw legitimatiebewijs geen scan of kopie vragen en/of (digitaal) opslaan in zijn administratie. Je moet het legitimatiebewijs tijdens je werk wel altijd kunnen laten zien, bijvoorbeeld aan controlerende instanties. Ook mag de opdrachtgever het inzien, nu of later. Waarom vraag je de opdrachtgever overigens niet gewoon wat hij precies bedoelt? Dat lijkt mij het makkelijkst!
PeskyBird
een jaar geleden
Dabkje antoni Hij kon het zelf ook niet helemaal goed uitleggen
ronron1212
een jaar geleden
@tinus1969 De VAR is afgeschaft sinds 1 mei 2016 en vervangen voor modelovereenkomsten volgens de wet DBA. Deze wet is echter ook weer uitgesteld tot nader order- tot die tijd word je enkel beboet als je kwaadwillend bent.
Antoni
een jaar geleden
@PeskyBird, als je opdrachtgever niet precies weet wat hij van je vraagt, is in theorie ieder antwoord van jou correct! Wat een rare gang van zaken! Ik zou je opdrachtgever vragen na te gaan wat hij precies van jou moet hebben. Waarschijnlijk vraagt hij dit ook weer van jou in opdracht van een ander, de belastingdienst bijvoorbeeld.
tinus1969
een jaar geleden
De var verklaring bestaat mss al lang niet meer, maar niet iedereen beseft dat. Klinkt als klok-klepel waarbij de opdrachtgever zekerheid wil dat hij niet aansprakelijk is voor betalen belasting en sociale premies.
ronron1212
een jaar geleden
Tins169 jij maakt de opmerking of hij naar de VAR vraagt dus die bestaat al lang niet meer
Thecis
een jaar geleden
Het punt is dat de werkgever wellicht niet weet dat die var verklaring niet meer bestaat. In dat geval zou de werkgever er dus heel goed om hebben kunnen vragen.

Geef als eerste antwoord