Kan een belastingteruggave van 2018 teruggevorderd worden als ik in 2019 geen wwb meer heb?

Ik had in 2018 een uitkering van de gemeente tot november. Toen kreeg ik een nieuwe baan. In 2019 kregen we dus de belasting teruggave van 2018. Kan de gemeente dit terugvorderen onder het mom van: dit hoort bij 2018, dus moet u terug betalen? Naar mijn mening niet, omdat ik dat geld pas in 2019 heb gekregen. Maar de gemeente houdt vol van wel. Ook zit daar een bedrag bij wat in 2019 is betaald vanuit ons bedrijfje. Dat kregen we dus gelijk met de teruggave van 2018 terug. Maar dat hebben ze ook mee gerekend. Ik moet nu dus een behoorlijk hoog bedrag terug betalen terwijl er niks van klopt, naar mijn mening.

een jaar geleden
1K
ronron1212
een jaar geleden
Je hebt dat geld toch ontvangen wat een vordering was in 2018 en betaald wordt in 2019 hoort dus bij 2018.
tinus1969
een jaar geleden
Heeft die belastingteruggave te maken met je wwb uitkering of met je werk vanaf november?

Antwoorden (1)

De hoofdregel is als volgt. Als u geld terugkrijgt van de Belastingdienst, is er
te veel bijstand ontvangen. Tenzij er sprake van teruggave door het opvoeren van aftrek voor zorgkosten waarvoor geen bijstand is verleend, zoals bijvoorbeeld bijzondere ziektekosten.
Zie de antwoorden op een ander forum: https://radar.avrotros.nl/forum/overheid-regelgeving-f32/belastingteruggaaf-wordt-met-bijstandsuitkering-ve-t18143.html

https://radar.avrotros.nl/forum/overheid-regelgeving-f32/belastingteruggaaf-wordt-met-bijstandsuitkering-ve-t18143.html
fisbel
een jaar geleden