Moet ik belasting betalen over freelance werk als ik dit naast mijn vaste baan doe?

Hallo,

Ik werk bij een ziekenhuis en ben naast mijn vaste baan (ziekenhuis) ook een free lancer. Dus dat is iemand die klusjes doet zonder vast contract of iets. Ik lees van alles over het internet maar moet ik belasting betalen over wat ik verdien met freelance? Ik las ergens dat als ik onder de 1000 euro per maand verdien met enke free lance dat ik dan geen belasting hoef te betalen daarover maar wel over mijn normale vaste baan. Graag zou ik wat meer uitleg willen
Groet

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Je moet bij je belasting opgave onder overige inkomsten je inkomsten als freelance opgeven je moet daar dus belasting over betalen. Belasting betaal je namelijk over al je inkomsten.
ronron1212