Een goede vriend zoekt een woonadres. Hij zal zelden bij ons zijn. Welke gevolgen kan dit hebben?

Ik ben getrouwd, koophuis, pensioen en AOW, mijn vrouw heeft een WIA uitkering. Wat voor gevolgen kan dit hebben als ik hem bij ons inschrijf?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als hij zelden bij u is kan hij uw adres ook als postadres opgeven. Misschien is dit een mogelijkheid?

Antwoorden (2)

Dat uw pensioen,AOW en WIA uitkering gekort worden(dus geld ingehouden)en minder uitbetaald krijgt.
3 jaar geleden
paulus811
3 jaar geleden
En waarom wordt dat gekort? Het antwoord is kletskoek, op AOW wordt niet gekort.
fisbel
3 jaar geleden
Het antwoord van marjolein55 deugt van geen kant. De inwoning is niet van invloed op de AOW of WIA.
Sommige gemeentelijke lasten worden bepaald o.b.v. het aantal bewoners van een huis, komt er iemand bij dan kunnen die lasten voor bijvoorbeeld afval, omhoog gaan. Als degene die er bij komt te maken krijgt met deurwaarders, dan wil je niet in de situatie belanden dat er beslag wordt gelegd op jouw spullen dus er moet heel goed geregeld worden van wie iets is, nog los van het gezeur.
Ook zullen je kosten voor energie toenemen vanwege de extra persoon.
Toegevoegd op 16 februari 2021 09:18: tekst
paulus811