Bij hoeveel salaris in 2020 heb ik geen recht meer op zorgtoeslag in 2021?

Ik zie ergens 30.000 en ergens 21.000 staan
En is dit maximum inkomen netto of bruto?

3 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Het toetsingsinkomen voor een alleenstaande is eur 30.481 (2020). Daarboven krijg je geen zorgtoeslag.

Toetsingsinkomen is feitelijk hetzelfde als het verzamelinkomen. Dus totaal van de boxen 1, 2 en 3 met alle bijtelposten erbij en aftrekposten eraf.

Je kunt niet zeggen "bruto" want dat betreft alleen het loon.
Heb je een toeslagpartner dan is het toetsingsinkomen eur 38.945 voor jou en de toeslagpartner samen.
Toegevoegd op 28 april 2020 15:22: tekst
Computoon
3 jaar geleden
Er zijn serieuze plannen om de zorgtoeslag af te schaffen voor iedereen. 7 miljoen mensen in Nederland ontvangen op dit moment zorgtoeslag om te compenseren voor de premie en het eigen risico van de zorgverzekering. Maar de toeslag is onwenselijk vindt het kabinet, onder leiding van premier Rutte. Het kabinet wil eigenlijk van het hele toeslagenstelsel af.
nu in 2020
€ 30.481 zonder partner
€ 38.945 met partner
als de toeslag in 2021 zal dat niet veel wijzigen
Toegevoegd op 28 april 2020 18:17: bron
ronron1212
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Graag onderbouwing van de min
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
In het artikel staat duidelijk dat dit een plan van (oud) hoogleraren is. "Het is niet duidelijk hoe het kabinet tegen dit voorstel aankijkt en of dit voorstel al per 2021 kan worden ingevoerd."