WOZ waarden anders dan opgegeven aan de belasting ... erg?

Ik heb belasting aangifte gedaan en mijn huidige WOZ waarde opgegeven. Nu krijg ik een nieuw berekende WOZ waarde binnen en dit scheelt ons 14000 euro (minder wel te verstaan) moet dit alsnog doorgegeven worden aan de belastingdienst? Of maakt dit geen verschil verder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de door jou ingediende aangifte niet goed was dan staat het je vrij om gewoon een nieuwe in te dienen.
(heb dat zelf ook wel eens gedaan).

Antwoorden (2)

Ik zou een correctie doorgeven aan de Belastingdienst.
Overigens is bij veel mensen de WOZ-waarde gezakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de aangifte 2010, (die je dus dit jaar in moet vullen) gebruik je de WOZ waarde van vorig jaar, en dus in 2010 op de rekening van de gemeente stond.

De WOZ waarde die je nu hebt gekregen van de gemeente, gebruik je volgend jaar bij de aangifte 2011.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok dus dan hoef ik niet te doen ;-). Logisch natuurlijk. Bedankt voor het logisch nadenken ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en voor de volgende 4 jaar ook niet, zo'n woz is toch 4 jaar geldig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
traveller, wat je zegt dat was zo, maar is veranderd.
Kijk even in het informatieboekje, dat bij je gemeente-aanslag zit. Daar staat het uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja, natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad, over de aangifte 2010 wordt de waardepeildatum van vorig jaar gehanteerd. aangezien je tegen de huidige woz-beschikking nog bezwaar kunt aantekenen is deze waarde wellicht nog niet definitief op 1 april terwijl je dan wel uiterlijk aangifte moet hebben gedaan. wat ik me wel afvraag: als je nou 'per ongeluk' de lagere waarde invult, checken ze dat dan automatisch of kun je geluk hebben dat ze het over het hoofd zien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alknobe, ik denk dat er maar weinig mensen zullen zijn die het fout invullen, omdat er zo gretig gebruik wordt gemaakt van de vooraf ingevulde aangifte. Je hoeft veel zaken alleen maar even te controleren, zoals voorlopige aanslag, ontvangen loon, en betaalde belasting. Zo ook met de WOZ waarde. Het staat gewoon al ingevuld. Als mensen het toch fout invullen, checken "ze" het niet, maar zal de belastingcomputer gewoon even een piepje geven. In dat geval krijg je gewoon een kleine naheffing.