Telt een lening bij DUO als loon waar loonheffing over betaald moet worden?

Ik ben net student-af, en heb twee parttime banen. Ik verdien tot en met december net niet meer dan het belastingvrije inkomen. Maar, wordt mijn lening meegerekend voor de loonheffing? Dat zou betekenen dat ik veel minder terugkrijg met de belastingaangifte.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Nee. Een lening is een schuld (het geld moet terug), het is geen bron van inkomsten.
Computoon