Kan ik BTW terugvragen van freelancers vanuit niet EU-landen?

Hallo,

Ik wil vandaag mijn belastingaangifte doen, maar vraag me het volgende af. Ik huur regelmatig freelancers in voor het ontwikkelen of designen van websites op bijvoorbeeld Upwork.com, Freelancers.com & Fiverr.com. Vaak komen deze freelancers niet uit Europa.

In de afgelopen drie maanden heb ik ongeveer $1200 uitgegeven op deze websites en vroeg of ik hierover BTW terug kon vragen.

Alvast bedankt,

Wesley

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (1)

Dat kan niet bij de Nederlandse belastingdienst, dus ook niet via je btw-aangifte. Als je btw of een vergelijkbare belasting hebt betaald in een niet-EU-land dan zul je bij de desbetreffende buitenlandse belastingdiensten moeten informeren of (en zo ja, hoe) je de btw terug kunt vragen. De regels hiervoor verschillen per land.