Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je bij spaar programma's over all bedragen wat verdiend belasting betalen?

Ik ben aan het speuren maar kan helaas geen goede informatie vinden, wat ook niet veel op sites wordt verteld dat je ook belasting moet betalen. Ik wil wel eerst goede informatie en ik weet dat de bedragen niet echt veel zullen lonen en zou graag goede informatie willen, bedankt voor de reacties. Wil mijn tijd niet investeren in zulke programma's en 1 van deze programma is euroclix.

Stel voor je verdiend bij spaar programma's 150,- euro of 325,- euro moet je ook belasting betalen? En hoeveel belasting is dat?

En hoe zit het met iemand die in de WWB uitkering zit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Over het algemeen verdien je niet echt veel met die sites
grasmaaier
6 jaar geleden
Ik doe het al 7 jaar zonder het op te geven aan de belasting. En ik verdien er ongeveer 750 dollar per jaar mee. Dat is dan met enquetes en mini jobs.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, over alles wat je verdient (boven een bepaald bedrag) moet je belasting betalen. Het is dus NOOIT zo dat je over de ene site wel belasting moet betalen en over de andere niet. Anders zouden mensen en bedrijven constructies verzinnen waar ze hun volledige loon over die specifieke site uit zouden laten betalen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het bedrag waarover je geen belasting hoeft de betalen is er niet meer:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Belastingvrije_som

Dus het antwoord is dan helemaal: Ja, dat moet over alles wat je verdient. De belasting kijkt naar hoeveel je totaal verdient (dus alle bedragen over loon en gokwinsten e.d. en zal daar via een aantal schalen belasting over heffen. Hoe meer je verdient hoe meer en meer je gaat betalen per verdiende euro (tot ook weer een maximale schaal),