Moet je bij spaar programma's over all bedragen wat verdiend belasting betalen?

Ik ben aan het speuren maar kan helaas geen goede informatie vinden, wat ook niet veel op sites wordt verteld dat je ook belasting moet betalen. Ik wil wel eerst goede informatie en ik weet dat de bedragen niet echt veel zullen lonen en zou graag goede informatie willen, bedankt voor de reacties. Wil mijn tijd niet investeren in zulke programma's en 1 van deze programma is euroclix.

Stel voor je verdiend bij spaar programma's 150,- euro of 325,- euro moet je ook belasting betalen? En hoeveel belasting is dat?

En hoe zit het met iemand die in de WWB uitkering zit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Over het algemeen verdien je niet echt veel met die sites
grasmaaier
6 jaar geleden
Ik doe het al 7 jaar zonder het op te geven aan de belasting. En ik verdien er ongeveer 750 dollar per jaar mee. Dat is dan met enquetes en mini jobs.

Antwoorden (1)

Ja, over alles wat je verdient (boven een bepaald bedrag) moet je belasting betalen. Het is dus NOOIT zo dat je over de ene site wel belasting moet betalen en over de andere niet. Anders zouden mensen en bedrijven constructies verzinnen waar ze hun volledige loon over die specifieke site uit zouden laten betalen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het bedrag waarover je geen belasting hoeft de betalen is er niet meer:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Belastingvrije_som

Dus het antwoord is dan helemaal: Ja, dat moet over alles wat je verdient. De belasting kijkt naar hoeveel je totaal verdient (dus alle bedragen over loon en gokwinsten e.d. en zal daar via een aantal schalen belasting over heffen. Hoe meer je verdient hoe meer en meer je gaat betalen per verdiende euro (tot ook weer een maximale schaal),

Maar ik drijf af. Er is geen manier om te verdienen zonder dat je dit op zou hoeven geven bij de belasting (hoeveel dat belast wordt is behoorlijk lastig uit te rekenen).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Boven welk bedrag moet je betalen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Belastingvrije_som Blijkbaar is dat niet meer zo. Ik zal mijn antwoord aanpassen.
fisbel
6 jaar geleden
Die link van wikipedia over belastingvrije som had ik maar liever weggelaten! Deze term stamt uit de vorige eeuw, i.c. is van vóór 2001 toen de nieuwe wet op de inkomstenbelasting werd ingevoerd. En hoezo lastig uit te rekenen? Globale regel is: inkomen uitrekenen met de verschillende percentages zoals die in de 4 schijven gelden minus de belastingkortingen zoals de algemene heffingskorting en de arbeidskorting. Dat is wel een heel gereken, Dus het is eenvoudiger om de inkomens in het programma in te voeren. Waarna in het overzicht te lezen is hoeveel belasting er moet worden betaald. Op de belastingsite is een tool te vinden (leeg IB-programma) waarmee de te betalen belasting te bereken is. Antwoord op de vraag van karel2000:
Globale regel is: tot circa € 6500 inkomen per jaar is er vanwege de heffingskortingen geen belasting te betalen. Maar let op! Bij overige inkomsten zoals hier het geval is moet er wel premie ZVW worden betaald. Het percentage voor 2017 is 5,4%. 750 dollar is ongeveer € 645. De te betalen premie ZVW is circa € 30 Dat is onder de vrijstellingsgrens van € 45. Wordt dus eveneens € 0. Waardoor er geen belastingplicht is als er geen ander inkomen is. N.B: als er ander inkomen is worden de overige inkomsten wél belast. Deze inkomsten komen immers bovenop het gewone inkomen. De te betalen premie ZVW blijft echter € 0
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het boven staande is wel duidelijk. Ik vond het wel jammer dat bepaalde spaar programma's er ook niet bij vermelden dat je inkomsten belasting moet opgeven. Maar stel voor iemand met een jaar inkomen van 12800,- euro betaald die dan als nog belasting als diegenen 150,- euro of 325,- euro verdiend? Heeft het dan nog zin om dan aan zo'n spaar programma mee doen? Ik vraag mij dan af hoeveel belasting moet ik dan betalen, dus als ik het goed begrijp mag ik helemaal niets bijverdienen.
fisbel
6 jaar geleden
Uw inkomen valt geheel in schijf 1. U betaalt over de inkomsten van de spaarprogramma's 36,55% belasting. U hoeft bij deze lage inkomsten uit de spaarprogramma's geen ZVW-premie te betalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor jullie duidelijke reactie, ja klopt had net op de site van de belasting dienst gezien en inderdaad zijn er 4 schijven, Ik had nog geïnformeerd over euroclix en het blijkt dat de bedragen die je daar verdiend in bruto's zijn wel erg jammer, maar wil ook daarom andere mensen goed inlichten er over.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vond het wel jammer dat bepaalde spaar programma’s er ook niet bij vermelden dat je inkomsten belasting moet opgeven die je daar verdiend in bruto’s zijn wel erg jammer, Dat is altijd het geval, dat is zo'n open deur dat niemand dat zegt. Je kan ook nooit nettobedragen opgeven omdat je nooit weet in welke schaal iemand al zit ondertussen en welke andere rekensommen er nog over gelden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt iemand had ook allerlei spaar programma gedaan. En als je 70,- euro verdiend moet je ook inkomsten belasting betalen in overige werk ook is dit bij euroclix iemand vroeg het ook, maar is wordt ook niet vermeld op hun website dat je belasting moet betalen of dat bruto bedrag is. En diegenen deed aan 5 spaar programma's en werkte ook erbij, dus die had in totaal een inkomen van rond 1640 ongeveer en moest 460,- euro aan inkomsten belasting betalen en dat niet alleen later moest diegenen ook teveel zorg toeslag of huur toeslag ook weer terug betalen. euroclix is bruto
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
maar is wordt ook niet vermeld op hun website dat je belasting moet betalen of dat bruto bedrag is. Omdat dat altijd is, het is een gegeven. Als ik jouw voor wat verricht werk aan mijn tuin 200 euro geef, is dat ook bruto, maar dat ga ik er niet bij zeggen want dat is een zaak tussen jou en de belasting, niet tussen degene die het geld geeft. "euroclix is bruto" Alles is bruto, dat kan ook niet anders. Iedereen behoort dat te weten dus het is het vermelden niet waard. Als je een hond koopt, ga je achteraf ook niet klagen dat deze voer nodig heeft of wel? Inkomen is altijd belast. Een huisdier moet je voeren. Een beer doet zijn behoefte in het bos. De paus is Rooms-Katholiek.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hahah ik moest wel lachen om die beer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit had ik zo gevonden. Euroclix = bruto. Dat heb ik daar gecheckt, omdat ik het zeker wilde weten. Het gaat om inkomsten uit overige werkzaamheden, in feite hetzelfde als freelance werk. Je moet er wel degelijk nog belasting over betalen.
1420.25,- euro over deze bedragen moet inderdaad nog belasting worden betaald, er gaat dus ca. 460 van het bedrag af
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Je moet er wel degelijk nog belasting over betalen."

Ja dat zeg ik toch ook de hele tijd. Je moet over alles belasting betalen wat als inkomen geldt. "er gaat dus ca. 460 van het bedrag af" Dat ligt er aan hoeveel je totaal met alle andere inkomsten verdient. Dat soort berekeningen kan een website als euroclix jou niet voorspiegelen, aangezien ze niet weten wat jij verder nog verdient. Of zelfs niet weten of jij in Nederland belasting afdraagt. Maar volgens mij val ik in herhaling. Hoeveel en/of je belasting betaalt is een zaak tussen jou en het land waar je belasting af moet dragen. Niet een zaak tussen jou en de website.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, dat bedrag had ik op een andere website gevonden iemand die ook aan euroclix mee deed en andere spel programma's. Hier staat het ook veel duidelijker, maar dit geldt ook bij youtube dus wat je ook zegt alles. https://tallsay.com/page/4294973267/moet-u-belasting-betalen-over-thuiswerk-en-andere-bijverdiensten