Moeten factuurnummers en data van de opdrachten gelijk aan elkaar lopen?

Ik heb een vraag over de Factuurnummers.

Ik ben tolk en lever een dienst.

Ik zal een voorbeeld geven: volgende week dinsdag, 28 februari, heb ik een opdracht. Deze staat vast. Hiervoor heb ik nog geen opdrachten, maar ik wil voor de opdracht van 28 februari graag een factuur opstellen, met factuurnummer. Dit zou dan bijvoorbeeld 20170001 worden.
Nu kan het zijn dat ik na het maken van deze factuur de vraag krijg of ik kan tolken op 24 februari. Deze datum is eerder dan 28 februari. Mag ik dan de factuur voor 24 februari het factuurnummer 20170002 geven?
Of moeten de Factuurnummers op datum staan? Dus 24 februari moet persen 20170001 worden en 28 februari 20170002?

Dit vroeg ik mij af, omdat het dan bijna onmogelijk voor mij wordt om de facturen op te stellen, omdat het vaak zo is dat er op het laatste moment nog opdrachten bijkomen die eerder vallen dan de opdrachten die ik al heb, later in die week.

Mag het dat de factuurnummers en data van de opdrachten door elkaar lopen?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en dat iemand hem kan beantwoorden!

Toegevoegd na 41 minuten:
Ik neem de factuur mee naar de opdracht en daar wordt deze ondertekend. Daarna opgestuurd naar UWV of een andere organisatie, klant krijgt via UWV of andere organisatie tolkuren vergoed. Vandaar dat deze voor aanvang van de opdracht wel gemaakt moet zijn, zodat deze direct na de opdracht ondertekent kan worden en opgestuurd kan worden.

Toegevoegd na 42 minuten:
Dan word ik door het UWV binnen een maand uitbetaald.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (1)

Nee, die hoeven niet gelijk te lopen. Dat kan vaak ook niet, zoals je zelf al aangeeft.
Het kan zijn dat je een opdracht die je vandaag krijgt pas over een jaar kan factureren...

Toegevoegd na 17 minuten:
Bij facturering is alleen opeenvolgende nummering van belang. Elke factuurnummer moet uniek zijn.
SimonV
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Precies. De opdrachtdatum staat hier dus los van en hoeft niet gelijk te lopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik neem de factuur mee naar de opdracht en daar wordt deze ondertekend. Daarna opgestuurd naar UWV, klant krijgt via UWV tolkuren vergoed. Ik word door het UWV uitbetaald. Vandaar dat deze voor aanvang van de opdracht gemaakt moet zijn, en binnen een maand na de opdracht betaald moet zijn aan mij.
SimonV
7 jaar geleden
Mooi geregeld! ;-)