moet ik mijn zelfgemaakte spulletjes opgeven of kvk voor aanvragen?

Ik maak zelf knutsels van lint keykoords, plaid knuffels of verf beeldjes die op marktplaats/action koop om in een berner, bedruk zelf een t shirt of tas en verkoop dat door aan andere bernerliefhebbers en doe dit uit een hobby en maak er geen winst op (2016) heb ik er zelf ruim 600 ingestoken (600 euro meer uitgegeven dan ik ontvangen heb)...nu kan ik met een kraampje op een evenement komen met mijn spulletjes alleen is er bewaar gemaakt door ander verkopers dat geen KVK enof geen belasting afdraag..
Is dit in mijn geval verstandig om wel een KVK aan te vragen of überhaupt tegen de bezwaren in toch een verkoopkraampje te nemen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Het lijkt mij niet dat andere verkopers in dit specifieke geval iets te maken hebben met hoe jij jouw zaken regelt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://online4mkb.nl/hobby-als-bron-van-inkomen/
Geen probleem, je mag zelfs een klein beetje verdienen.
Bewaar voor de zekerheid wel de bonnetjes van dingen die je aankoopt. Voor als je iets meer gaat verdienen:
Als je minder dan ruim 1300,- BTW zou moeten afdragen mag je die houden. Dat gaat dan om de BTW over meer dan 6000,- Uit mijn hoofd is het verstandig om bij een jaarwinst van meer dan 2500,- een kvk inschrijving te doen.

Antwoorden (1)

Onzin. Ga maar lekker naar het evenement met je kraampje.
Je hoeft je niet bij de KvK te registeren als je een hobby hebt die alleen maar geld kost.
SimonV