Zijn zwemlessen aftrekbaar van de belasting??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.6K
ronron1212
7 jaar geleden
Nee dat kan niet.
paulus811
7 jaar geleden
Typisch Nederlandse vraag....En wie moet er dan voor de zwemlessen opdraaien?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goede vraag. Deze volg ik even! Het is een opleiding met een examen ...
paulus811
7 jaar geleden
Maurice74, ja dus? Moet de belastingbetaler er dan voor betalen vind je?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Maurice74: dat het een opleiding met een examen is, is niet de enige voorwaarde voor aftrekbaarheid hoor... als dat zo was, zou je ook je rijlessen en een x-tal taalcursussen af kunnen trekken, en nog veel meer trouwens. Het moet echt specifiek gerelateerd zijn aan (toekomstig) betaald werk.

Antwoorden (1)

Nee.

De aftrekbare kosten betreffen kosten voor een studie voor een huidige of toekomstige baan. Naar verwachting moet die opleiding ook daadwerkelijk tot inkomsten gaan leiden.
(Daarnaast zijn de studiekosten alleen aftrekbaar als je ze zelf hebt gemaakt en er sprake is van een leertraject.)

Daarom zijn ook de kosten voor het 'gewone' rijbewijs B niet aftrekbaar voor de belasting. De kosten van cursussen in de 'hobbysfeer' evenmin.
Computoon