Als je eenmalig belastingaangifte gaat doen moet je dat dan altijd blijven doen?

nu heb ik nog nooit de de aanslag gecheckt omdat ik geen vreemde dingen heb. Als ik nu vanwege declareren zorgkosten de aanslag invul moet ik dan volgend jaar ook weer 'iets' doen? (naast dat het wss zwss beter is om de aanslag te controleren)

8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Nee, dat hoef je niet altijd te blijven doen. Je moet het pas doen als:
(1): je een brief / bericht hebt gehad van Belastingdienst dat je dit moet doen;
(2): je meer dan € 45,- zou moeten betalen.

Verder is het aan te raden (maar niet verplicht) om aangifte te doen als je vanaf € 15,- zou terugkrijgen.

Als je in 2016 niet meer aan deze voorwaarden voldoet, hoef je volgend jaar geen aangifte te doen, behalve als de voorwaarden worden aangepast. Dat laatste is misschien een open deur, maar in principe zou het volgend jaar weer anders kunnen zijn. Belastingregels willen nog wel eens veranderen.