is kinderopvang aftrekbaar van je omzet?

Ik ben zzper en heb kosten voor kinderopvang, ik krijg hier een bedrag maandelijks voor terug. Mag ik de kosten die overblijven alsnog aftrekken van de omzet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
ronron1212
8 jaar geleden
Zoals bij de vorige keer nee dat mag niet dat zijn privé kosten.
fisbel
8 jaar geleden
In principe gelden voor ondernemers en zzp-ers dezelfde voorwaarden als voor particulieren t.a.v. de kinderopvangtoeslag. De hoogte van de kinderopvangtoeslag is o.a. afhankelijk van het aantal uren dat gewerkt wordt, het aantal uren dat kinderopvang plaatsvindt. Zie: http://www.ikwordzzper.nl/zzp-kennisbank/boekhouden/welke-aftrekposten-zijn-er-voor-mij-als-zzp-er De kosten die overblijven kunnen niet van de omzet worden afgetrokken.
liveisgreat
7 jaar geleden
nee dat mag niet....

Antwoorden (1)

Nee. De kosten van de kinderopvang zijn geen zakelijke kosten maar privekosten.
Computoon