Ik maak juwelen en verkoop ze (max 1 of 2x per 6 maand- prijzen tot 300€) is het nodig dit aan te geven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja. Je neemt regelmatig deel aan het economisch verkeer met de bedoeling winst te maken en die winst is redelijkerwijs ook te verwachten. De kosten die je hebt gemaakt om tot die verkoop te komen mogen in mindering worden gebracht (denk aan de inkoopprijs van de materialen)
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja maar als ik dit aangeef ga ik zwaar belast worden....terwijl ik amper iets verkoop...dit is puur een hobby. Regelmatig? Bijna nooit. Het is zelf al veel als ik zeg 2 x per 6 maand;....zelf niet.
Dan ga ik vaste kosten moeten betalen....dan ga ik meer verliezen dan winnen...en ben niet van plan me in de schulden te werken.
Moest ik meer gaan verkopen wil ik het wel doen maar nu....lijkt het me financiele zelfmoord nee?
fisbel
9 jaar geleden
Als de kosten (bijna) even hoog zijn als de inkomsten hoeft u niets aan te geven.
SimonV
9 jaar geleden
Als je verder niets verdient, mag je zo'n € 6000,- bijverdienen per jaar. http://financieel.infonu.nl/belasting/74701-belastingvrij-bijverdienen.html
Pas als je wijze van hobby valt aan te merken als een bron van inkomen zal er sprake van zijn, dat u alles, inkoop, verkoop etc. etc. etc. goed moet kunnen weerleggen ten overstaan van de Belastingdienst. Bronprincipe. Als de kosten de baten blijven overstijgen is er wellicht geen sprake van een bron en dan is het gewoon einde verhaal. Geen inkomen en geen aftrek van kosten.