Als ik een ov kortingskaart als kosten declareer, mag ik dan treinkilometers voor 19 cent als kosten opvoeren, of moet ik treinkaart prijzen hanteren?

Ik ben ZZP-er

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Kosten van privévervoermiddelen:
U mag een vast bedrag van € 0,19 per zakelijk gereden kilometer aftrekken. Het maakt daarbij niet uit welk privévervoermiddel u hebt gebruikt.

Reizen met het openbaar vervoer. Als ondernemer of ZZP'er kunt u alle uitgaven die u doet voor de uitoefening van de onderneming, aftrekken voor de berekening van de fiscale winst. Dus ook de kosten voor het reizen per trein, bus of ander openbaar vervoer. U moet kunnen aantonen dat u voor uw onderneming heeft gereisd. De werkelijke kosten tellen, dus de kosten van de gemaakte treinreizen.
fisbel