Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik werk voor het eerst, wat moet ik allemaal regelen?

Ik werk momenteel 2 weken als schoonmaak bij de RET en van mijn vriend kreeg ik te horen dat je inkomen moest aangeven bij de belastingdienst. Op hun website kon ik echter niets erover vinden. Wat moet je regelen als je voor het eerst gaat werken? 3 weken werk ik als vakantiekracht en daarna wordt mijn contract verlengd waarna ik part-time werk.

Ik ben nog thuiswonend en mijn beide ouders ontvangen WAO-uitkering. In de vakantieperiode heb ik 1100 bruto verdiend. Heeft dit invloed op de uitkering? Kan ik nog uitwonen zonder dat deze invloed heeft op de uitkering? Na de vakantieperiode ga ik rond 600bruto ontvangen, heeft dit dan nog steeds invloed? Hoeveel mag ik maximaal bijverdienen eigenlijk?

Als u me graag kunt/wilt helpen, dan ben ik u/jullie zeer dankbaar.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
ronron1212
9 jaar geleden
je ouders hebben daar geen last van en jij hoeft verder niets te doen je baas meld je bij de belastingdienst.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Je zal wel een loonbelastingverklaring moeten invullen.
Die ziet er zo uit:
http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/model_opgaaf_gegevens_voor_de_loonheffingen_lh0082z4pl.pdf
Misschien heb je dat al gedaan. Zo niet, vraag er dan even naar bij je baas. Het is alleen een kwestie van invullen en terug geven aan je werkgever.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zojuist heb ik mijn vader gevraagd, hij zegt dat ze WW-uitkering ontvangen dus ik zat fout. Enige verandering met de WW-uitkering?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Volgens mij niet. De WW blijft volgens mij gelijk. Alleen een bijstand uitkering zou gekort kunnen worden als jij te veel verdient.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden