Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

2015 hoeveel euro mag ik op de bank hebben staan voor zorgtoeslag?

Hoeveel euro maximaal mag ik op de bank hebben staan wil ik nog in aanmerking komen voor zorgtoeslag,betreft 2015?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De exacte bedragen zijn nog niet bekend, uitgaande van wat er nu al bekend is en af te leiden vanuit het kabinetsbeleid is het veilig om aan te nemen dat er geen ingrijpende wijzigingen zijn ten opzichte van het jaar 2014.

Toegevoegd na 6 minuten:
Situatie 2014:
In 2014 mag je vermogen niet hoger zijn dan het heffingsvrij vermogen in box 3 van de inkomstensbelasting plus 81.360 euro. In de onderstaande tabel zie je per situatie hoe hoog het heffingsvrij vermogen is in 2014.

Je situatie Heffingvrij vermogen per persoon
Je bent jonger dan de AOW-leeftijd €21.139
Je hebt de AOW-leeftijd bereikt en je inkomen is niet hoger dan €14.302 €49.123
Je hebt de AOW-leeftijd bereikt en je inkomen is hoger dan €14.302 maar niet hoger dan €19.895 €35.131
Je hebt de AOW-leeftijd bereikt en je inkomen is hoger dan €19.895 €21.139

Let op: De bedragen in deze tabel gelden per persoon. Het extra vrijstellingsbedrag van 81.360 euro geldt voor jou en je eventuele partner samen. Ben je alleenstaand en jonger dan de AOW-leeftijd? Dan mag je vermogen maximaal 102.499 euro bedragen. Als je samenwoont, mag jullie gezamenlijk vermogen maximaal 123.638 euro zijn (2 x 21.139 euro + 81.360 euro).
(Lees meer...)
SimonV
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding