Ik start een massagepraktijk. De KvK gaf aan dat ik hierin geen btw hoef te betalen. Andere massagepraktijken rekenen allemaal btw. Hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
16.8K

Antwoorden (1)

Als het gewone massage is en geen medische behandeling is het te betalen BTW-percntage 21%. Zie de link in de bron.

Toegevoegd na 11 minuten:
Er zijn massagepraktijken die hun diensten aanbieden als fysiotherapie - vrijgesteld van BTW. Je zit dan toch al gauw in het schemergebied van wat wel kan of niet. Bevind je je met je werkzaamheden in zo'n schemergebied? Dan is het het overwegen waar schriftelijk inlichtingen bij de Belastingdienst in te winnen..
fisbel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fisbel: massage aanbieden als fysiotherapie kan toch alleen maar als iemand ook een BIG-registratie heeft als fysiotherapeut? Of zijn dat ook fysio's die dat doen?