Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik er van uit gaan dat de huurtoeslagberekening klopt?

Ik en mijn vriend (allebei 23) studeren en willen een appartement huren.
Wij hebben een appartement op het oog alleen kunnen we dit alleen krijgen als we huurtoeslag ontvangen.
Kunnen we er van uit gaan dat de huurtoeslag proefberekening van de belastingdienst klopt? Dat we niet het huis huren en vervolgens te horen krijgen dat het toch niet door gaat?

Het gaat om een zelfstandig appartement, 635 euro huur per maand en 40 euro servicekosten.

Ons gezamenlijk inkomen exclusief studiefinanciering is op dit moment 7200 euro bruto per jaar.
Inclusief studiefinanciering 17640 euro per jaar.

Ik kom uit op 271 euro per maand aan huurtoeslag. Klopt dit nu gewoon of kunnen er nog redenen zijn waardoor het niet doorgaat?

Toegevoegd na 26 minuten:
Oja,
voorschot gas/water/licht/afval hoort niet bij servicekosten toch?
Dat kan ik gewoon helemaal weglaten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
844
fisbel
10 jaar geleden
Kosten voor gas/water/licht/afval spelen geen rol bij de huurtoeslag.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zo te zien voldoet u aan de algemene voorwaarden om in aanmerking te komen voor de huurtoeslag. Wel kan het zijn dat de huurtoeslag iets minder hoog is.

Niet alle servicekosten zijn subsidiabel. Er zijn 4 rubrieken:
* schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten
* energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten
* huismeesterkosten
* kosten voor dienst- en recreatieruimten

Per rubriek kunt u maximaal € 12 bij de huurprijs optellen, ook als u een hoger bedrag betaalt. Zie de informatie in de bron.
(Lees meer...)
fisbel
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding