Heb ik recht op een deel van de een ouderkorting?

Mijn ex en ik zijn nu twee jaar uitelkaar. We hebben samen een dochter. Nu staat mijn dochter bij mijn ex ingeschreven, maar woont ze gemiddeld 50% bij mij. Ik merk dat ik overal buiten val. Zo ook de eenouderkorting. Vele anderen die meerdere kinderen hebben verdelen het inschrijven van de kinderen, zodat beiden in aanmerking komen voor de korting. Hoe zit dat bij één kind? Zijn hier regelingen en of oplossingen voor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij 1 kind is er voor u geen recht op de alleenstaande ouderkorting. Uw kind staat niet bij u ingeschreven. Er zijn geen directe compensaties hievoor.

Uw ex krijgt de kinderbijslag. U heeft recht op 50%. De kinderbijslag kan dus in onderling overleg verdeeld worden.

Misschien heeft u recht op de aftrekpost levensonderhoud kinderen tot 21 jaar. Die aftrekpost zal waarschijnlijk in 2015 worden afgeschaft.
fisbel