Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik recht op een deel van de een ouderkorting?

Mijn ex en ik zijn nu twee jaar uitelkaar. We hebben samen een dochter. Nu staat mijn dochter bij mijn ex ingeschreven, maar woont ze gemiddeld 50% bij mij. Ik merk dat ik overal buiten val. Zo ook de eenouderkorting. Vele anderen die meerdere kinderen hebben verdelen het inschrijven van de kinderen, zodat beiden in aanmerking komen voor de korting. Hoe zit dat bij één kind? Zijn hier regelingen en of oplossingen voor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
749

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij 1 kind is er voor u geen recht op de alleenstaande ouderkorting. Uw kind staat niet bij u ingeschreven. Er zijn geen directe compensaties hievoor.

Uw ex krijgt de kinderbijslag. U heeft recht op 50%. De kinderbijslag kan dus in onderling overleg verdeeld worden.

Misschien heeft u recht op de aftrekpost levensonderhoud kinderen tot 21 jaar. Die aftrekpost zal waarschijnlijk in 2015 worden afgeschaft.
(Lees meer...)
fisbel
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding