Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik als student een vergoeding vragen voor foto's van events en bedrijven?

Als student neem ik op regelmatige basis voor mijn eigen faculteit en andere faculteiten; tot nu toe deed ik dit steeds voor dankjewel. Ik zit er echter over na te denken een kleine vergoeding te vragen voor een avondje foto's (4 à 5u) en webruimte beschikbaar te maken. Ik heb echter geen idee hoe en als dit in de belastingen moet worden ingegeven (Ik dacht dat de grens op € 7000/J lag); Hoe dat dan zit voor de kinderbijslag? (ik ben immers nog steeds student); Welke omkosten mag ik dan inbrengen?; Hoeveel dagen mag ik dan fotograferen voor de faculteiten?

Daarnaast ben ik onlangs benaderd door een lokaal bedrijf die ook wat foto's nodig had; vallen die onder dezelfde voorwaarden als voor mijn hobby (ik zou ook maar een kleine vergoeding vragen). Daarnaast gaat het niet om een echte economische activiteit aangezien die persoon geen budget heeft om een "echte" fotograaf te huren. Ook dit was een voorwaarde om een vergoeding te vragen als hobbyfotograaf. Kan die zelfstandige mijn vergoeding dan belastingaftrekbaar maken of niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kinderbijslag gaat tot je 18e.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of totdat je studiefinanciering ontvangt, dan stopt de kinderbijslag ook.
fisbel
10 jaar geleden
Als je ouder(s) kinderbijslag voor je krijgen, mogen je inkomsten niet hoger zijn dan € 1266 netto per kwartaal. Bij een hoger inkomen vervalt de kinderbijslag. Het maximum inkomen om het recht op kinderbijslag te behouden voor een 16- of 17-jarige is onlangs naar beneden bijgesteld.Zie: http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/levensloop/uw_kind_wordt_16_jaar/
fisbel
10 jaar geleden
Correctie: het bedrag was vroeger € 1250 per kwartaal. Is dus niet naar beneden bijgesteld. In de zomervakantie mag € 1300 netto extra worden verdiend.